Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dobré počtení, doufám, že budete pokračovat.R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, rád bych.

1 0
možnosti
MS

Zdravím, Pepo! Jirkovi Kornovi se ve druhé polovině 70. let mezinárodně mimořádně dařilo. A Petr Hannig si spletl teritoria - s Tvojí a Čortovou písničkou Flying hydroplane Jirka Korn v Pařiži vyhrál, o dva roky později byl pro změnu první na festivalu OIRT ve finském Tampere (s písničkou Ladislava Štaidla a Mirka Černého Radost až do rána) a ještě v témže roce vyhrál festival v irském Cavanu (odtud to Hannigovo "zmýlené Irsko"). V Irské republice zpíval Jirka Korn melodii Eduarda Parmy ml., kterou jsem tehdy otextoval anglícky a nazval You ́re my voodoo - proto to vím. Písnička existovala pouze v angličtině a teprve poté napsal ke skladbě český text Zdeněk Borovec, který

písničku nazval Žal se odkládá. Takhle to tedy bylo s tím Irskem.

Miloš Skalka

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za zajímavé vzpomínání, samozřejmě chápu nutnost upřesnění omylů.

Budete-li ovšem i jinak vzpomínat a psát dál, chybu rozhodně neuděláte.

2 0
možnosti
Foto

Pane Faltýne, děkuji za Vaše milá slova. Tohle byl můj první článek. V příštím bych rád zavzpomínal i na jiné příhody z muzikantského života. Tam to ale již bude jiskřit.

1 0
možnosti
Foto

Křiklavý, nikoliv však zavádějící titulek jsem zvolil proto, protože na blogu autora, na jehož článek reaguji, není diskuse povolena. Tím odpovídám panu Havránkovi a děkuji za jeho dobrou otázku. Panu Martinu Irenovi si dovolím vzkázat, že v KSČ ani v STB jsem nikdy nebyl, žádné výhody jsem nikdy neměl a nikam jsem se necpal. Zajímala mě vždy jen muzika a zajímá dodnes, stačí si rozkliknout odkaz na mém profilu vpravo. Petru Hannigovi, s kterým se znám osobně, jsem nic ne"nandal", jak mi pan Martin sděluje a dokonce, kdyby četl pozorněji, jsem v závěru článek Petra Hanniga podpořil. Děkuji panu Petru Palečkovi, který můj článek nejen správně pochopil, ale navíc se mě i zastal.

1 0
možnosti
JH

Což o to, připomněl jste se a navíc užitečně doplnil blog pana Hanniga, ale nač ten křiklavý, zavádějící titulek?

8 0
možnosti
Foto

Správně, Pepiku. Teď jste to panu Kolínovi nandal. Použil jste slova jako z úvodníku starého dobrého Rudého práva. Vy to zkrátka máte pořád v krvi.

6 2
možnosti
Foto

Naši soudruzi přesně věděli na čem se dá vydělat. A někteří umělci typu Korna zase věděli, jakou brázdou se ubírat, aby z toho měli výhody.

4 0
možnosti
JK

Josef Kolín: kolik asi stála ta televize bonů?

1 0
možnosti
Foto

Asi tak 3x až 5x více. než černobílej ,,šilelis", tedy v Kčs. Jakej byl tehdy oficial. ,,kurz/cena" ČsNB za bon, to nevim. Bony sem neměl, a ani nevexloval;-)

1 0
možnosti
ND

Ráda jsem si přečetla.

2 0
možnosti
Foto

My Vás tady rádi vidíme! Přijďte zas - jste tady mezi námi jediná! R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 3
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2199x
Hudební skladatel, multiinstrumentalista, dirigování vystudoval u prof. Karla Fialy, na Lidové konzervatoři v Praze (dnes Konzervatoř Jaroslava Ježka).

 

Profesionální dráhu nastoupil jako saxofonista v Jazzovém orchestru Divadla v Alfě v Plzni, kam jej na základě konkursu v roce 1963 přijal kapelník Bohuslav Ondráček a kde tehdy začínala i Marta Kubišová a později Václav Neckář. Od konce šedesátých let vedl skupiny, které sám založil. Na postu kapelníka, obvykle jako kytarista,  doprovázel řadu známých zpěváků naší populární hudby a napsal pro ně i několik hitů.

 

60's - Josef Laufer & Their Majesties ( LP My Name is Joe, Josef Laufer & Their Majesties Show1969, Juliána atd.)   https://www.youtube.com/watch?v=C3jf6319jJk

 

70's - Karel Zich & Flop (Měla na očích brýle, Na prvním programu, atd.),

 

80's - Stanislav Procházka & Magnet (Rádio a já, Déšť, Bláznivá jízda, Kamion, Správně švihnutá, atd.)

 

Jeho skladby nazpívali také Karel Gott, Waldemar Matuška, Václav Neckář, Eva Pilarová, Jaromír Mayer, Milan Drobný a další. Píseň Flying Hydroplane s jeho hudbou získala na Grand Prix de Paris 1976 hlavní cenu festivalu, před USA a Francií. U nás je známá pod názvem Robinson v podání Jiřího Korna. V roce 1983 natočil se svojí skupinou Pop Servis a s dosud neznámým zpěvákem Václavem Jandou singl Konec prázdnin/Jahodový koktejl, který jej pod jménem Dalibor Janda katapultoval mezi nejpopulárnější české zpěváky.

 

V současnosti pořádá jamsessions s účastí našich nejvýznačnějších jazzových hudebníků. Založil webové stránky s odkazem na Swing Time channel, kam budou postupně umisťována další videa z těchto i dalších akcí.

 

http://www.swingtime.cz/

Seznam rubrik